wtorek, 24 czerwca 2014

Kulinarne małe co nie co

Tak dawno mnie nie było.... Spowodowane to było niczym innym jak kończeniem pisania pracy magisterskiej... Na szczęście została ona napisana i teraz pozostaje nauka do 2 ostatnich egzaminów i do egzaminu dyplomowego :)

Przez ostatni czas miały miejsce różne wydarzenia w moim życiu:) To, że wygrałam konsolę się już Wam chwaliłam, ale zapomniałam dodać, że wygrałam też iPhone 5S w konkursie mBanku i Streetcom :)

Ale do rzeczy :) Był Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca:) A teraz jest sesja :) Dlatego wrzucę Wam to co przygotowałam na każdą z tych okazji :)

Jak już wspomniałam w notatce tu na Dzień Matki nasza mama dostała upieczony przeze mnie tort i butelkę jej ulubionego Baileys'a :)


Następnie był Dzień Dziecka więc zrobiłam sobie prezent i upiekłam babeczki :)


Przepis na kruche ciasto
0,5 kg mąki tortowej
1 margaryna
12 dkg cukru pudru
4 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Zagniatamy z wszystkich składników ciasto i wkładamy na godzinę do lodówki. Po tym czasie wałkujemy i wylepiamy foremki na babeczki. Pieczemy aż do momentu gdy babeczki nabiorą złocistego brązowego koloru.

Przepis na krem
Tu dowolność:)
Ja zrobiłam dwa kremy: jeden z masy kajmakowej, a drugi malinowy.
Masa kajmakowa to nic innego jak puszka gotowej masy krówkowej utarta mikserem z miękkim prawdziwym masłem. Należy dodać tyle masła, aby masa była sztywna i wzorek się nie rozlewał (ok. 1 kostkę na puszkę masy).
Masa malinowa to po prostu ubita śmietana 36% (500 ml) i pod koniec dodany krem do tortów dr Oetkera. Super konsystencja i smak.

Babeczki dekorowałam zimne. Te z masą kajmakową mają na dnie wiśnię z alkoholu, a te z masą malinową malutką truskaweczkę:)

No i nastał Dzień Ojca więc tata uraczony został ciastem Kwiecisty Kopiec Kreta oraz butelką Ballentines'a:)


No a teraz mam sesję:) I się uczę i spać mi się chce :) Więc na ochłodę i na dodanie energii robię sobie grecką mrożoną kawę zwaną popularnie frappe.


Przygotowanie jej jest bardzo proste w domowym zaciszu, a smakuje rewelacyjnie.

Składniki:
Kawa rozpuszczalna
Cukier
Woda
Mleko
Szklanka i rurka

Przygotowanie (na 1 szklankę):
Do małej miseczki lub filiżanki z grubej ceramiki wsypujemy 2-3 łyżeczki kawy, dosypujemy do tego ze 2-3 łyżeczki cukru i dolewamy wody, ale taką ilość, aby zakryła nam tylko składniki. Miksujemy to mikserem na najwyższych obrotach. Gdy ubije się nam pianka (będziemy to widzieć po kolorze i strukturze naszego miksu - przed ubiciem będzie rzadkie i ciemne, a po ubiciu sztywne, piankowe i o kilka tonów jaśniejsze) przekładamy ją łyżką do szklanki. Uzupełniamy zimnym mlekiem, możemy dorzucić kostki lodu. Wkładamy rureczkę i pijemy. Do dna:)


Czas wracać do nauki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz